Slagerij Ranson

Slager van de maand

Slagerij Ranson

Bij Slagerij Ranson draait alles om vakmanschap en innovatie. Kristof, de huidige eigenaar, die raakte al op jonge leeftijd betrokken bij het familiebedrijf en heeft toen zijn kennis verder verfijnd aan de gerenommeerde slagersschool Ter Groene Poorte in Brugge. “Na mijn opleiding begon ik direct in de slagerij, waar ik me specialiseerde in charcuterie – een ambacht waarin Slagerij Ranson zich vandaag de dag nog steeds onderscheidt.”

Voor Kristof en zijn vrouw Valerie betekent ambacht het behouden van tradities, maar ook het vernieuwen waar nodig. "We blijven altijd op zoek naar manieren om onze producten te verbeteren," vertelt hij. "Dat geldt voor alles, van de basisrecepten tot de kleinste details, zoals de temperatuur bij het rijpen van salami."

"Lokale producten vormen de kern van ons succes. Het is een logische keuze die onze klanten waarderen."

Een van de manieren waarop Slagerij Ranson zich onderscheidt, is door de nauwe samenwerking met lokale leveranciers. "Lokale producten zijn voor ons cruciaal," legt Kristof uit. "We onderscheiden ons van de grote ketens door eerlijke producten te gebruiken, zonder onnodige toevoegingen. Dit maakt het mogelijk om producten aan te bieden die voldoen aan de specifieke wensen van onze klanten, zoals lactosevrije salami."

Deze innovatie wordt ondersteund door de langdurige samenwerking met RAPS. "Dankzij de kruidenmengsels en innovaties van RAPS kunnen we blijven inspelen op de veranderende behoeften van onze klanten," aldus de slager. "Zij leveren de oplossingen waarmee we onze ambachtelijke producten kunnen blijven verbeteren en vernieuwen. RAPS is voor mij het begin van elk proces. Al meer dan 50 jaar zijn wij klant en net zoals RAPS bestaan wij dit jaar 100 jaar. Ik heb ook veel geleerd van de cursussen die RAPS organiseerde. Valerie en ikzelf hebben zo al drie cursussen bij RAPS in Külmbach gevolgd.”

Kristof en Valerie zijn vooral trots op de persoonlijke band die ze met hun klanten hebben opgebouwd. "Onze slagerij is uniek omdat we de klant centraal zetten," zegt hij. "We luisteren naar wat onze klanten nodig hebben en bieden op maat gemaakte producten aan die passen bij hun dieetwensen. Dankzij RAPS kunnen we innovatief blijven en voldoen aan de steeds veranderende behoeften van onze klanten."